کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر در تاریخ ۲۹ ژوئن (۸ تیر) پنج روز پس از شورش کوتاه مدت این گروه و حرکت به سمت مسکو، با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرده است.

کرملین: فرمانده واگنر پس از شورش با "پوتین" دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران اعلام کرد که پوتین ۳۵ نفر از جمله فرمانده یگان‌ها را به این نشست دعوت کرد و این جلسه سه ساعت به طول انجامید.

پسکوف در ادامه گفت که فرماندهان واگنر در این دیدار به رئیس جمهور پوتین گفتند که سربازان او هستند و به مبارزه برای او ادامه خواهند داد.

شورش کوتاه که توسط گروه واگنر به رهبری پریگوژین انجام شده بود، در نتیجه مذاکرات و میانجیگری رئیس جمهور بلاروس متوقف شد و پریگوژین به مبارزان خود دستور داد به سمت اردوگاه‌هایشان عقب نشینی کنند.

پریگوژین گفته بود که هدف این شورش سرنگونی دولت نبوده، بلکه هدف آن "محاکمه کردن" برخی از نیروهای ارتش و فرماندهان دفاعی به دلیل اشتباهات و اقدامات غیرحرفه ای آنها در اوکراین بوده است.

بر اساس این گزارش، پریگوژین قرار بود در بلاروس مستقر شود، اما الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری بلاروس هفته گذشته اعلام کرد که پریگوژین به روسیه برگشته است و مبارزان واگنر هنوز پیشنهاد نقل مکان به بلاروس را نپذیرفته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.